NOEL

News

NOEL REVOLUCIONA LA SEVA LINIA DE PRODUCTES SENSE CARN CONVERTINT-LA EN LA SEVA GAMMA MÉS SOSTENIBLE

dimarts, 10 desembre 2019
Noel ha renovat per complet la seva linia de productes sense carn transformant-la per complet en la seva gamma més sostenible. Sota el nom “Nature” (abans “Veggie”), les 5 referències que la composen -Nature Burger de llenties amb verdures, Nature Burger d’hummus amb bolets, Nature Llescats amb olives i prebot, Nature Llescats amb espàrrecs i Nature Llescats amb verdures- presenten un 70% menys de plàstic en els seus envasos i incorporen paper, material que compta amb el certificat FSC, segell que promou la gestió forestal responsable a nivell mundial. A més, són totalment reciclables. Aquesta evolució de la gamma respòn a la forta aposta que la companyua està portant a terme en matèria de sostenibilitat, desenvolupant un pla d’acció basat en una producció i comercialització responsables, integrades en una cadena de valor que disminueïxi l’impacte ambiental a l’entorn.
En aquest sentit, l’empresa posa en valor que “la nostra estratègia per a fer front al problema de l’excedent de plàstic a nivell mundial se centra en aplicar el que internament hem anomenat les 4Rs: reduïr, reciclar, reemplaçar i reutilitzar. És primordial augmentar l’ús de monomaterials i l’ús de paper en detriment de l’ús de plàstics, així com utilitzar el cartró i el plàstic residual de Noel per a l’el·laboració de nous packagings seguint un circuit d’economia circular”.
Aquest replantejament i rellençament de la gamma, a més d’estar alineat amb l’estratègia de sostenibilitat de la companyia, va molt lligat a altres tres premises que són fonamentals per a Noel en el desenvolupament dels seus productes: salut, contribuïnt a mantenir un estil de vida basat en una alimentació saludable i equilibrada; conveniència, adaptant-se a les diferents necessitats i moment de consum per part dels consumidors; i plaer, és a dir, que el productes siguin bons i propicïin la millor experiència de consum.
Noel, la primera empresa càrnica que aposta per alternatives sense carn
La gamma ‘Nature’ va néixer fa tres anys, convertint Noel en la primera gran empresa del sector carnic en afegir una opció no càrnica en el seu catàleg de productes. La companyia va ser pionera en el llançament d’aquesta linia de productes sota el nom “Veggie” al Saló Alimentaria 2016, on va guanyar el premi Innoval en la categoria Salut i Confiança. Inicialment era una selecció de llescats sense carn, però a partir de la revolució que va suposar aquest producte en el mercat l’oferta s’ha anat evolucionant i ampliant.
En aquest sentit, avui la gamma compta amb dos tipus de producte, en les que s’ha millorat la textura i el sabor: els llescats, elaborats amb clara d’ou de gallines camperes com a base proteica, i les hamburgueses, també sense carn, elaborades a base de llegums i verdures. Ambdues tipologies es dirigeixen als consumidors flexitarians, persones que només mengen carn dos o tres cops a la setmana i demanen productes alternatius que els permetin diversificar la seva dieta, i a vegetarians que en la seva dieta incloguin ingesta d’ou. En el cas de les hamburgueses, aquestes també són aptes pels consumidors vegans.
Actualment, i segons les últimes dades de la consultora IRI, Noel lidera, en el mercat, la categoria de substitutius carnis amb una quota del 46% i un creixement de més del 52%.

NOEL Alimentaria